Wij doen onze uiterste best om de bestelling zo snel mogelijk af te handelen en te bezorgen.
Het risico wegens verlies of beschadiging gaat over op de klant vanaf hij (of een door hem aangewezen derde partij, die niet de vervoerder is) de goederen fysiek in bezit heeft gekregen. Het risico gaat echter al over op de klant bij levering aan de vervoerder, als de vervoerder van de klant de opdracht heeft gekregen de goederen te vervoeren en deze keuze niet door de verkoper was geboden.
De bepalingen van dit artikel gelden enkel voor klanten die in hun hoedanigheid van consument artikelen online aankopen bij de verkoper.
De klant heeft het recht om binnen een termijn van 14 kalenderdagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen. De herroepingstermijn verstrijkt 14 kalenderdagen na de dag waarop de klant of een door de klant aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het goed fysiek in bezit krijgt.
Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet de klant de verkoper via een ondubbelzinnige verklaring op de hoogte stellen van zijn beslissing de overeenkomst te herroepen. De klant kan hiervoor gebruikmaken van het formulier voor herroeping, maar is hiertoe niet verplicht. Het formulier voor herroeping vind je onderaan dit document.
Om de herroepingstermijn na te leven moet de klant zijn mededeling betreffende zijn uitoefening van het herroepingsrecht verzenden voordat de herroepingstermijn is verstreken.
De klant moet de goederen onverwijld, doch in ieder geval niet later dan 14 kalenderdagen na de dag waarop hij zijn beslissing om de overeenkomst te herroepen aan de verkoper heeft meegedeeld, terugzenden of overhandigen aan de verkoper. De klant is op tijd als hij de goederen terugstuurt voordat de termijn van 14 kalenderdagen is verstreken.
De directe kosten van het terugzenden van de goederen komen voor rekening van de klant. Indien het teruggestuurde product op een of andere manier in waarde verminderd is, behoudt de verkoper zich het recht voor om de klant aansprakelijk te stellen en schadevergoeding te eisen voor elke waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen door de klant dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.
Indien de klant de overeenkomst herroept, zal de verklper alle tot op dat moment van de klant ontvangen betalingen, inclusief de standaard leveringskosten, aan de klant terugbetalen binnen maximum 14 kalenderdagen nadat de verkoper op de hoogte is gesteld van de beslissing van de klant om de overeenkomst te herroepen. Bij verkoopovereenkomsten kan de verkoper wachten met de terugbetaling totdat hij alle goederen heeft teruggekregen, of totdat de klant heeft aangetoond dat hij de goederen heeft teruggezonden, naar gelang welk tijdstip eerst valt.
Eventuele extra kosten ten gevolge van de keuze van de klant voor een andere wijze van levering dan de door de verkoper geboden goedkoopste standaard levering worden niet terugbetaald. De verkoper betaalt de klant terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee de klant de oorspronkelijke transactie heeft verricht, tenzij de klant uitdrukkelijk anderszins heeft ingestemd; in ieder geval zullen de klant voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht.
Waarom verzamelen we bij Ruzie-maker persoonsgegevens en hoe gaan we met die gegevens om?
Jouw privacy is belangrijk.
Het beschermen van jouw persoonlijke gegevens en jouw privacy is belangrijk voor ons. De toepasselijke wet- en regelgeving, waaronder de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG of GDPR), is onze leidraad. Dit betekent dat wij:
In ‘Ruzie brengt rust’ geeft Veerle Lisabeth haar visie en tips over hoe we weer kunnen leren om gezond ruzie te maken. Vanuit haar jarenlange ervaring als advocaat en bemiddelaar beschrijft ze de verschillende fases van ruis tot conflict en leert ze je hoe je – dankzij het erkennen van ‘ruis’ – in de werk- of thuisrelatie voor rust, innovatie en rendabiliteit kan zorgen.
Koop meteen het boekje online:
“Het ruzie-boekje dat iedereen gelezen moet hebben…!”
Als kind werd je geleerd om geen ruzie te maken. En toch deden we het allemaal. Waarom? Omdat ruzie maken een ‘natuurlijke’, gezonde en doeltreffende vorm van communiceren is die zorgt voor rust bij jezelf en rust binnen de groep waartoe je behoort.
In ‘Ruzie brengt rust’ legt Veerle Lisabeth je op een uiterst laagdrempelige manier uit waarom je af en toe nood hebt aan ruzie om je goed te voelen en om escalatie van conflicten thuis of op het werk te vermijden of te herstellen.
Bestel nu jouw exemplaar: